Het is natuurlijk heel erg fijn wanneer je je oude woning hebt verkocht en kunt gaan focussen op je nieuwe huis. Toch zal er vanaf dat moment nog het een en ander moeten gebeuren voordat je daadwerkelijk in je nieuwe woning in kunt gaan trekken. Het belangrijkste is natuurlijk de verhuizing. Hier komt erg veel bij kijken en het is dan ook belangrijk dat je op tijd begint met alle voorbereidingen. Je wilt namelijk niet dat je grote fouten gaat maken van belangrijke zaken vergeet en verder wil je natuurlijk voordelig verhuizen. Omdat we je graag op weg willen helpen hebben wij voor jou enkele tips voor je verhuizing op een rijtje gezet. Lees dus snel verder.
Maak een checklist
Vanaf het moment dat de verhuisdatum vast staat zul je met de voorbereiding van de verhuizing moeten beginnen. Het eerste wat je vanaf dat moment moet doen is het maken van een overzichtelijke checklist. Je noteert hier alle spullen die mee moeten in de verhuizing en wanneer je deze in gaat pakken. De spullen die je niet meer nodig denkt te hebben kun je direct inpakken. Dit noteer je dan ook. Andere spullen zoals kleren en servies zul je pas later in kunnen pakken. Ook dit noteer je op je checklist zodat je een mooi overzicht kunt houden. Het hebben en bijhouden van een checklist is ook erg handig wanneer je gaat beginnen met het uitpakken van je spullen in je nieuwe huis. Je weet zo namelijk meteen welke spullen in welke dozen zitten. Dit scheelt ontzettend veel tijd bij het uitpakken, en dat is natuurlijk heerlijk.
Hulp inschakelen of niet
Nu je de checklist op orde hebt en weet waar je allemaal rekening mee dient te houden is het tijd om te bedenken of je hulp in wilt schakelen of niet. Je zou ervoor kunnen kiezen om de verhuizing helemaal zelf te doen zonder hulp van een verhuisbedrijf. Kijk dan of je een grote auto of bus kunt regelen zodat je de verhuisdozen zelf kunt vervoeren. Maak in dat geval ook een inschatting van het aantal uren dat je denkt bezig te zijn met het verhuizen van je spullen zodat je niet in tijdnood gaat komen. Het voordeel hieraan is dat je zelf het overzicht houdt alleen het nadeel is dat het een erg tijdrovende klus is. Wanneer je het fijner vindt om de verhuizing over te laten aan mensen met ervaring dan kun je een verhuisbedrijf inschakelen. Ga wel voor een verhuisbedrijf dat te vertrouwen is en dat ervaring heeft. Je wilt natuurlijk niet dat er tijdens de verhuizing iets mis gaat of dat je spullen kapot gaan.
Vertoon geen uitstelgedrag
Wat vaak het geval is bij verhuizingen is dat mensen te laat beginnen en uitstelgedrag vertonen. Een verhuisdatum kan nog wel zo ver weg lijken maar de tijd gaat altijd sneller dan je denkt. Ineens heb je dan bijna geen tijd meer over en zit je volledig in de stress. Om dit te voorkomen kun je het beste meteen beginnen met voorbereidingen treffen zodra je de verhuisdatum te horen hebt gekregen. Begin niet direct met intensief inpakken maar maak vast wat kleine stapjes zodat je op de lange termijn tijd over houdt. Wanneer je echt in tijdnood komt en door de bomen het bos niet meer kan zien dan kun je het beste alsnog een verhuisbedrijf inhuren. Zij zorgen er dan voor dat alles goed wordt geregeld zodat jij zonder stress in kunt trekken in je nieuwe huis.